Kahverengi kokarcaya karşı samuray arıları doğaya salındı

Kahverengi kokarcaya karşı samuray arıları doğaya salındı

Yönetim Kurulu Başkanımız Eyyüp Ergan, son yıllarda Doğu Karadeniz Bölgesi'nde başta fındık olmak üzere birçok tarım ürününde verim ve kalite kayıplarına neden olan kahverengi kokarca zararlısıyla biyolojik mücadele kapsamında düzenlenen samuray arılarının doğaya salınım törenine katıldı.

Kahverengi Kokarca (Halyomorpha halys) zararlısına karşı biyolojik mücadele amacıyla Giresun Fındık Araştırma Enstitüsü laboratuvarlarında üretilen ve zararlının doğal düşmanı olarak bilinen samuray arıları, Trabzon'un Ortahisar ilçesi Akyazı Mahallesi'ndeki bir fındık bahçesinde doğaya bırakıldı.

Törene Trabzon Vali Yardımcısı Dr. Ali Yılmaz, İl Tarım ve Orman Müdürü İsa Kaplan, ilçe tarım ve orman müdürleri, ziraat odası başkanları ile çok sayıda kurum temsilcisi katıldı.

Törende konuşan İl Tarım ve Orman Müdürü İsa Kaplan, bu yıl kahverengi kokarcayla biyolojik mücadele kapsamında Türkiye genelinde 1,5 milyon, Trabzon'da ise temmuz ayı ile birlikte 140 bin samuray arısının doğaya bırakılacağını ifade etti.